قزوین جابز
قزوین جابز

خبر برگزاری آزمون سردفتری در آذر ماه 1401

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه آزمون سردفتری در آذرماه و با رعایت ماده ۳ قانون تسهیل کسب و کار برگزار خواهد شد، گفت: آزمون یک مرحله از فرآیند جذب شدن است لذا ما باید صلاحیت علمی و عملی را هم احراز کنیم و افراد دارای صلاحیت را جذب کنیم.

بابایی در خصوص آزمون سردفتری نیز بیان داشت: در آذرماه آزمون سردفتری را خواهیم داشت و با رعایت ماده ۳ قانون تسهیل کسب و کار این آزمون برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث صلاحیت علمی و عملی برای ما حائز اهمیت است گفت: آزمون یک مرحله از فرآیند جذب شدن است لذا ما باید صلاحیت علمی و عملی را هم احراز کنیم و افراد دارای صلاحیت را جذب کنیم و توجهی هم به پراکندگی دفاتر اسناد رسمی داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص اسناد غیر رسمی نیز گفت: یکی از محورهایی که ما در دوران تحول و تعالی داریم، توسعه سند رسمی است و باید کاری کنیم که معاملات و قراردادها در قالب اسناد رسمی تنظیم شود.

بابایی افزود: طرح الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیر منقول در مجلس مطرح شد اما شورای نگهبان ایراداتی گرفته است، ما انتظار داریم که همه در نظام هم صدا شوند و باید به جایی برسیم که اسناد عادی را از رسمیت بیندازیم و به سمت تنظیم اسناد رسمی برویم.

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک ۸ هزار و ۵۰۰ دفترخانه اسناد رسمی داریم اعلام کرد: طرحی را دنبال می کنیم که مشاورین املاک و مشاورین خودرو به وظیفه خود در قانون تجارت عمل کنند و نقش تسهیل گری داشته باشند، متولی تنظیم سند مشخص است. ما حتی باید اسناد تعهدی را به دفتر خانه‌ها محول کنیم. سر دفتر ما در دفتر خانه یک شخص امین است که آزمون داده و صلاحیت علمی و عملی او بررسی شده و به راحتی می تواند یک سندی را تنظیم کند که کمتر مورد تزلزل قرار بگیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: اگر بتوانیم به این سمت حرکت کنیم که اسناد عادی را از رسمیت بیندازیم و اسناد رسمی را توسعه دهیم قطعا خیلی از دعاوی اعم از حقوقی و کیفری و ورودی های ما به دستگاه قضایی کمتر خواهد شد.

منبع قزوین جابز

بابایی اظهار داشت: طرح الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیر منقول پس از ایرادات شورای نگهبان مجددا در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح است و با رایزنی هایی که خواهیم داشت درصدد هستیم ایرادات مطرح از سوی شورای نگهبان را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *